Pierre-Philippe Thomire a fost unul dintre cei mai prestigioşi creatori și furnizori de bronzuri aurite de la sfârşitul secolului al XVIII–lea şi începutul secolului al XIX–lea. Ca niciun alt artizan din epocă el a posedat arta unui sculptor, arta unui turnător și arta unui cizelor, atingând perfecțiunea în toate. Desi visul său era sculptura s-a specializat în decorarea cu bronzuri sofisticate a mobilierului și ceramicii, în crearea de fastuoase corpuri de iluminat.
A fost apreciat de Marie Antoinette (cutia ei pentru bijuterii, decorată de Pierre Philippe Thomire în 1787, se află azi la Muzeul Louvre) în timpul domniei căreia a fost bronzierul manufacturii regale Sevres, Napoleon I l-a numit „ciseleur de l’Empreur” iar în timpul Restaurației, Louis–Philippe de Bourbon l-a numit furnizor al Casei Regale și l-a decorat cu Legiunea de Onoare.
Devenit meșter de sine stătător în 1772 își înființează propria firmă în 1776, retrăgându-se din ea în 1823.
Cele două candelabre datează de la sfârşitul primei sale perioade de creaţie, în jur de 1780, moment în care elementele stilului Ludovic XVI se împletesc cu cele ale antichităţii clasice. Volutele grațioase și trecerea firească dintr-un element decorativ într-altul, izvorâte parcă din desenele celebrului Pierre Gouthiere (1732-1813) cel care i-a fost profesor, mărturisesc despre nesfârșita lui putere imaginativă. Creativitatea și rafinamentul adăugate unui meșteșugar exceptional, cunoscător desăvârșit al tehnicilor de modelare, turnare și cizelare, toate sunt calitățile care îl definesc pe „copilul teribil” al artelor decorative de la sfârșitul secolului al XVIII–lea și începutul secolului al XIX–lea.
Ceea ce face remarcabilă o piesă semnată de el este, poate, proporţia desăvârşită: proporţia între diversele segmente componente şi „proporţia” cromatică. În general piesele sale sunt alcătuite din două culori care se pun în valoare una pe cealaltă: pe de o parte este galbenul, când mat, când strălucitor al bronzuluzi aurit iar pe de alta este brun-roșcatul, negrul sau verdele marmurei sau malahitului.
Această modalitate de structurare pe înălţime atât sculptural cât şi cromatic, se poate vedea şi la candelabrele de faţă . Fiind una dintre caracteristice marcante ale operei lui Pierre Philippe Thomire o întâlnim în toate piesele importante din creația sa aflată azi în mari colecții particulare sau muzee ale lumii.